Нүүр Гишүүн Шүлэг Өгүүллэг Сургамж Зөвлөгөө Зургийн цомог Холбоо барих
 

Сайтын мэдээлэл ...
Facebook
Twitter
RSS2

Mail : info@biirbeh.mn
Mobile : 9907-6364

Нэрээр
  ''Өврийн дэвтэр'' яруу найргийн реалити шоу  
  4-н мөртүүд  
  Sienna  
  Window of Mongolian poetry  
  Youtube  
  Агиймаа Э  
  Алтангадас  
  Алтанхундага А  
  Амарбаяр М  
  Амарсайхан A  
  Амарсанаа Б  
  Амор Хайям  
  Ардын аман зохиол  
  Ариун-Эрдэнэ Б  
  Ариунболд Энх-Амгалан  
  Афоризм  
  Аюурзана Г  
  Бавуудорж Ц  
  Багабанди Н  
  Бадарч П  
  Базардэрэг Н  
  Байгалмаа А  
  Батзаяа Б  
  Батзүл Д  
  Батнайдвар М  
  Батнайрамдал П  
  Батнасан Лу  
  Батрэгзэдмаа Б  
  Баттуяа Ц  
  Батцэцэг Ш  
  Баяр ёслол хурим найр  
  Бодрол  
  Болдхуяг Д  
  Болор-эрдэнэ Х  
  Болормаа Б  
  Болормаа Х  
  Бум-Эрдэнэ Түмэнбаяр  
  Бум-Эрдэнэ Э  
  Бусад  
  Буянзаяа Ц  
  Буянцогт C  
  Буянцогт /Цахарын/ С  
  Бямбаа Жигжид  
  Бямбажаргал Ц  
  Бүжинлхам Эрдэнэбаатар  
  Гадаадын уран зохиол  
  Галсансүх Б  
  Ганзориг Батсүх  
  Ганзориг Б  
  Гэсэр  
  Гүрбазар Ш  
  Дагмидмаа Ч  
  Далай ламын айлдвар  
  Дамдинсүрэн Цэнд  
  Дашбалбар О  
  Дениска Михайлов  
  Дорж Зундуй  
  Дорж Б  
  Доржсэмбэ Ц  
  Дулмаа Ш  
  Дууны үг  
  Дэлгэрмаа Ц  
  Дэлхийн уран зохиол  
  Ерөөл, Магтаал  
  Жамбалгарав Ц  
  Зохиолчдын намтар  
  Зүйр цэцэн үг  
  Ичинхорлоо Б  
  Кана Б  
  Лодойдамба Ч  
  Лочин Соном  
  Лхагва Ж  
  Лхагвасүрэн Б  
  Лхамноржмаа Ш  
  Монгол Улсаа хөгжүүлье  
  Монголын өгүүллэгийн цоморлиг 2003  
  Мэдээ, мэдээлэл  
  Мөнх-Өлзий Б  
  Мөнхбат Ж  
  Мөнхсайхан Н  
  Мөнхтуяа А  
  Мөнхцэцэг Г  
  Мөнхчимэг А  
  Намдаг Д  
  Намсрай Д  
  Нацагдорж Д  
  Номин Г  
  Номинчимэг У  
  Нямсүрэн Д  
  Оюун-Эрдэнэ Н  
  Оюундэлгэр Д  
  Пүрэв Санж  
  Пүрэвдорж Д  
  Пүрэвдорж Лувсан  
  Пүрэвсүрэн Соёрхын  
  Равжаа Д  
  Ринчен Б  
  Сумъяа Доржпалам  
  Сургамж  
  Сүглэгмаа Х  
  Сүрэнжав Шарав  
  Сүхбаатар Ширчин  
  Сүхзориг Г  
  Тайванжаргал Н  
  Төрбат Д  
  Урианхай Д  
  Уугансүх Б  
  Хасар Л  
  Хишигдорж Л  
  Ховд Их сургуулийн Утга зохиолын нэгдэл  
  Хулан Ц  
  Хүрэлбаатар Ү  
  Хүрэлсүх М  
  Хүүхдийн дуу  
  Цэемаа М  
  Цэцэнбилэг Д  
  Чойном Р  
  Чоно  
  Чулуунцэцэг Б  
  Шагж гэлэн  
  Шог өгүүллэг  
  Шүлэг  
  Шүүдэрцэцэг Б  
  Энхбат Балбар  
  Энхболд Энхбаатар  
  Энхболдбаатар Д  
  Энхтуяа Б  
  Энхтуяа /Эмүжин/ Р  
  Энэбиш Батсамбуу  
  Эрдэнэ С  
  Эрдэнэ-Очир Арлаан  
  Эрдэнэсолонго Б  
  Эрхэмцэцэг Ж  
  Явуухулан Б  
  Ярилцлага  
  Үлгэр  
  Үржинханд Э  
  Өвөр Монголын яруу найраг  
  Өгүүллэг  
  Өлзийтөгс Л  
  Өөрийгөө ялах нь  

Ангилал
  Article1  
  Шүлэг  
  Өгүүллэг  
  Найраглал  
  Афоризм  
  Богино өгү  
  Роман, тууж  
  Зүйр цэцэн  
  Үлгэр  
  Ертөнцийн  
  Ардын аман  
  Нийтлэл  
  Дууль  
  Сургамж  
  Зөвлөгөө  
  Мэдээ  
  Намтар  
  Ярилцлага  
  Ерөөл магтаал  
  Дууны үг  
  Ардын аман зохиол  
  Youtube  
  Дурсамж  
  Бусад  

Дэм дэмэндээ гэж
Та бүхнийг бидэнд туславал бид баярлах болно.
$



 

Бусад 		 Мэдээ: Шуурайн Солонгын ГИМАЛАЙ туужийн хэсгээс....
Оруулсан admin on 2019-03-12 10:41:35 (9343 уншсан)

 
.....
Нүдгүй тас харанхуй шөнө цас чихар чихар дуугарна. Дээр түг түмэн одод яралзавч гэгээ нь орчлонд хүрэхүйеэ бэрх. Яг л хүний итгэл найдвар мэт даанч хол.
Шинэ орсон цасанд гутал гэдэг даагдахгүй лаахай. Гэвч Дуламд ухарч буцах зам байсангүй. Долоон хоногийн өмнө намаржин тэжээж атарлуулсан хүрэн морио унаад энэ холын аянд гарчээ. Охин Гималай нь гурван жилийн өмнө Циркийн сургуульд явсанаас хойш огт ирсэнгүй. Хааяа нэг захиа бичих төдийгөөр тэдний харилцаа хязгаарлагдана. Охин нь хаана, ямаршуу байгааг мэдэхгүй сууна гэдэг Дуламд уйлмаар хэцүү.
Араас нь явья гэвч хаанаас олохоо мэдэхгүй тул өдий хүрчээ. Гималайн захианд тэр тухай бичээгүй байдаг нь гачлантай. Хачирхалтай нь захиа нь үргэлж задгай ирнэ. Яг л хэн нэгэн замаас нь задлаад уншчихсан мэт.
Гэтэл нутгийн нэг хүн охинтой нь хотод санамсаргүй таарч, аль сургуульд сурч байгааг нь мэдэж ирж хэл дуулгажээ. Үрээ санах гэдэг хэмлэнт зовлонг ханатал эдлээд, ийн өөрийг нь байнга харж цагддаг сумын цагдаагаас нуугдан барин хот руу явж буй нь энэ. Замын машинд ч суухаас эмээсэн хэрэг.



Гурван хоногийн өмнө хоёр боохойд морио бариулсны хүчинд амь гарч, ийн нүдгүй харанхуй шөнөөр хөлийнхөө өлмийгөөр нүд хийн тэмтчин яваа хэрэг. Эх хүний зовлон нажид дуусаагүй болохоор тэр адгууснууд түүнийг мөшгөж ирээгүй биз ээ.
Хэрэвзээ тэр явахгүй бол, хээрийн амьтны зоог болбол хоёр газар зөрсөн үрсээ харж чадахгүй гэсэн үг. Үхэх байтугай сөхрөхийн эрх ч түүнд үгүй. Хүүгээ төрсөн эцгийнд нь хүргэж, зүс таних төдий эхнэрт нь "Хүүг минь намайг иртэл нүднээсээ бүү салгаарай" гэж захиж захиж үлдээсэн юм санж. Өөрийг нь даган бархирсаар үлдсэн хүүгээ бодохын төдийд амсхиймээр болоод, хурган дотортой бээлийгээрээ цас хутган амандаа хийлээ. Хөлөө зөөн алхах тусам хүч барагдаад, ойрхон санагдах замын хажуугаар үргэлжлэх овгор шороог налаад уначихмаар. Ямар нэг машин таарвал гараа өргөөд суумаар....

Гэнэт нүднийх нь буланд ногоон гэрэл сүүмэлзэх шиг. Цочин эргэж үзвээс нэг жижигхэн ногоон гэрэл түүнийг дагаж байх нь тэр. Эргэн тойрны цас хүртэл сарчигнан сэрчгэнэх шиг болов. Хөлөрч норсон нуруу нь хүйт оргих шиг болж Дулам зам байх зүгт хүч орон зүтгэв.
Өнөөх гэрэл уяатай мэт алсхан дагасаар. Бээлийн дотор байх асаагуураа гаргаж эргэж тусгавал алга болж, унтраахаар эргэн гэрэлтэнэ. Оршуулгын газрын албин гэрэл бол хөх дөл сүүмэлздэг сэн. Энэ чинь юун ногоон гэрэл билээ гэж санахаас улам жихүүцэж, зам руу л яарав.
Их замаас тэр холдоогүй сэн. Тавиад алхам газарт л яваад байсан. Зам хааччихав гэж өөртөө үглэн амьсгаагаа даран зогстол гэнэтхэн төөрсөн мэт санагдаад явчихыг яана вэ. Хаашаа явж байна вэ би, хаашаа....?
Өнөөх гэрэл ард нь сүүмэлзэж аснаа урд нь ч гараад ирэв. Тэр уяатай мэт дохилзох гэрлийг харж байснаа Дулам түүнийг даган алхаж гарав. Юун дээр гишгэж буйгаа, хаашаа явж буйгаа ч ухаарсангүй. Цасан дунд бүдчин алхах түүнд хэвгий хонхорт өнхөрч унах, салтаа дүүрэн хунгар юуны хамаа. Шуумаазтай зүйлээ л гээчихгүй бол яамай. Яагаад ч юм тэр гэрэл л түүнийг соронзон мэт татаад, хаа ч хүрсэн дагаад үзэхээс өөр бодол эс төрүүлнэ. Тас харанхуйд шидийн ногоон гэрэл дагаад хаа хүрэхийг хэн мэднэ. Дулам үхэж л болохгүй, сүнс сүүдэр болоод ч гэсэн үр хүүхдэдээ очиж өмөөрч хамгаалах ёстой. Үхэж л болохгүй.....

Гэнэтхэн салхи савир алга болж пүнхийгээд явчихав. Нөмөр газар барьсан өвөлжөө юу даа гэж санатал нохойн дуу гарч, төдхөн цасан дээгүүр харайсаар нэгэн нохой гарч ирснээ өнөөх ногоон гэрлийг хөөн, архираад явчихав.
Дулам цор ганцхан итгэл найдвар болсон асаагуураа хунгарт унахдаа гээсэн бололтой. Хөрзөнгийн утаа үнэртэнэ. Ойртон үзвэл багавтар өвөлжөө, хоёр гэр, хонь мал налайжээ. Тэр салдархийлэн алхаж, дөхөж очоод "Хүн байна уу, төөрсөн хүн байнаа" гэж бархирвал хоёр гэрээс чимээ алга. Дулам жижиг гэрийн өмнө очоод "Нохой хорио" гэвэл "Ор ор" гэх эмэгтэй хүний дуу гарав. Хөрзөн түлсэн гэрт сөхөрч унамаар дулаахан агаад лаа барьсан эмгэн дээлээ ханцуйлж зогслоо. Дулам зуухны хүхээг өнгөрч чадалгүй суун тусаад
- Сайн байна уу, төөрөөд хөлдөж үхэх гэж явна гэвэл тэр эмгэн түүнийг түшиж суулгаад
-Сайн, дээшээ суу, галд хөлч гэснээ данхтай цайны үлдэгдлийг зуухан дээрээ тавьж бүлээтгээд, аягалж өглөө. Тэр халуун гэрт ороод улам даарч, шүд нь дагжин аяганд харшихад өнөөх эмгэн "Осгочихсон байна шүү дээ, эвий эвий" гэсээр өөр лүү нь хүрч ирэхийг л мэдэв. Тэгээд л хүв хүйтэн нойронд суугаагаар дарагдав.....

ЭНЭХҮҮ ХЭСЭГТ ГАРЧ БУЙ ДУЛАМ ЭЭЖИЙН ДҮР НЬ БОДИТ ХҮНИЙ ДҮРЭЭС СЭДЭВЛЭСЭН БӨГӨӨД УЛААНБААТАР, ЗАВХАН, ХӨВСГӨЛ АЙМГИЙН ХООРОНД ДАНДАА АЛХАЖ ЯВДАГ Б.БАДАМ ГЭДЭГ АЧИТ ЭЭЖИЙН ТҮҮХЭЭС АВСАН БОЛНО.

"ХҮҮГЭЭ САНААД, ОХИНОО САНААД ТЭСЭХЭЭ БОЛИХООРОО Л ГАРААД АЛХЧИХДАГ БАЙСАН" ГЭХ ЭНЭ БУУРАЛ ОДОО СОНГИНОХАЙРХАН ДҮҮРЭГТ НАЯ ХОЛ НАСЛАН, ЭНХ ТУНХ АМЬДАРЧ БАЙНА. ТЭР ЗАВХАН, ХӨВСГӨЛ, УЛААНБААТАРЫН ХОЛ ЗАМЫГ ДӨРВӨӨС ТАВАН УДАА ЯВГААР ТУУЛСАН ГЭДЭГ. ЭХИЙН ХАЙР ГЭДЭГ ИЙМ АУГАА БИЛЭЭ. ЭЭЖИЙГЭЭ ХАЙРЛАЖ ЯВААРАЙ.

Шуурайн Солонгоогийн Гималай туужийн хэсгээс.....

Шуурайн Солонго зохиолчийн ГИМАЛАЙ номын сэтгэгдэл

 



( Сэтгэгдэл бичих? | Мэдээ | Оноо: 0/0 | Бусад )




Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.



Уншигчдын оруулсан сэтгэгд манай сайт хариуцлага хүлээхгүй болохыг анхаарна уу.
Санал сэтгэгдэл

 
Санал асуулга
Та нэг жилийн хугацаанд хэр олон ном худалдаж авсан бэ ?
Ном худалдаж аваагүй
1-3 ном худалдаж авсан
4-7 ном худалдаж авсан
8-11 ном худалдаж авсан
12-с дээш ном худалдаж авсан
Санал асуулгын дүнг үзэх

Ном

Шуурайн Солонго: Гималай

Шуурайн Солонго: ТООРОЛЖИН

Ш.Сундуйжав : Үүр цайж байна

Э.Үржинханд : Хос ном мэндэллээ

Б.Болдсүх : Таг мартсан тангараг

Ч.Дагмидмаа


Санал асуулга
Хэрэглэгчийн нэр

Нууц үг

Та манай гишүүн болохыг хүсвэл энд дарна уу.

t
Одоо онлайнд 298 зочин 0 гишүүн байна.


Мэдээлэл оруулах

Та бүхэн өөрсдөө шүлэг, өгүүлэл оруулахыг хүсвэл энд дарж нэмж болно.

Та монгол гарын драйвэр ашиглан бичээрэй. Оруулсан мэдээллийг админ үзээд идэвхжүүлнэ.

Санал хүсэлтээ илгээх
Хайлт


Зургийн цомог


orkh-006.JPG
Хэмжээс: 600x450 89k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 5201

Должин : Зам зуур
zam-049.JPG
Хэмжээс: 600x450 131k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 4115


erd-019.JPG
Хэмжээс: 600x450 67k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 3928


Агуулга
Лхагва, 2023.10.18
· Т.Дарханхөвсгөл : Бидний намар
· А.Сүглэгмаа : Навчисын шуурганаар
· Ц.АВИРМЭД : ТЭР НАМАР
· Д.Бямбажав : НАМАР
Ням, 2015.10.25
· Зундуйн Дорж
Бямба, 2023.10.14
· Зундуйн ДОРЖ : Өглөө болгон эрт босч
· Батсайхан Баттөгс : Миний нутгийн намар
Мягмар, 2023.09.12
· Ц.Бавуудорж : МЭДРЭМЖИЙН ТУХАЙ ШҮЛЭГ
· Ц.Бавуудорж : ИТГЭЛ
· Ц.Бавуудорж : ТОМЪЁО
· Ц.Бавуудорж : НАМРЫН ӨВСӨН ДУНД
· Ю.БАЯН-ОЧИР : МАШИН
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЦЭН ТОГОРУУ
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЖАРГАЛ НЬ ТЭР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨНӨӨДӨР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : Миний ертөнц
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨМГӨӨЛХҮЙ
· Ю.Баян-очир : Мод
Мягмар, 2023.08.22
· Б.Болормаа : Намайг явсны маргааш
Даваа, 2023.05.15
· П.Бадарч : Нулимст борхон болжмор
Ням, 2023.02.19
· Цагаан сар – Хүүхдийн үг, шүлэг Хүүхдүүд:
Даваа, 2023.02.20
· Цагаан сарын мэндчилгээний үгс
· Цагаан сарын мэндчилгээний үгс
Мягмар, 2023.01.24
· Д.Энхболд: "Хар хүн" Өгүүллэг
Лхагва, 2023.01.04
· Сааюугийн Баттулга : ТЭНГЭР ҮР
· Эрдэнэ-Очирын Ганболд : АЛГЫН ЧИНЭЭХЭН ГАЗАР
· Долгорын ЦЭНДЖАВ : “ЦАГААН НОХОЙ”
· Ням-Очирын Баасанжав : АЛТАН ЗУУЗАЙ
· Лхагвагийн Дайриймаа : ГАР ХӨРӨӨ
· Наваанжамбын Мөнхсайхан ДАРДАС
· Битогтохын Цогнэмэх Ай, Сүнжидмаа минь ээ, хө!
· Баянмөнхийн Цоожчулуунцэцэг : ХИШИГ
· А.Ивээл : БУЙД СУМЫН НААДАМ
· Х.Эрдэнэцэцэг : ГЭРЭЛТЭГЧ ХУЛС МОД
Даваа, 2022.11.28
· Д.Галсансүх : ХЯТАД СУРГУУЛЬ
Баасан, 2022.11.25
· Д.Галсансүх : СЭТГЭЛЗҮЙН ТУУРИУД Ц. Буянзаяа-д
· М.Амархүү: УРГИЙН МОД
Пүрэв, 2022.11.24
· До. Болдхуяг : ХААНЫ САНААШРАЛ (Монологи)
· Чингис хааны алтан сургаалиас
Мягмар, 2022.11.22
· ЗАЛУУ НАСНЫ АЛДАА

Та сараа сонгоно уу


Санал хүсэлт

Нэр:

Э-шуудан:

Санал хүсэлт:



Хажууд нь хүмүүн мишээн гэрэлтэхэд Халиун дэлбээгээ дэлгэн баярладаг Инээхийг хүртэл эсэндээ мэдрэх Ижий сүнстэй Сарнай цэцэг
© Copyright 2005-2024 Biirbeh.MN.
     All rights reserved.
By Bataka
Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.
Утас : 976-99076364
И-мэйл :info@biirbeh.mn