Нүүр Гишүүн Шүлэг Өгүүллэг Сургамж Зөвлөгөө Зургийн цомог Холбоо барих
 

Сайтын мэдээлэл ...
Facebook
Twitter
RSS2

Mail : info@biirbeh.mn
Yahoo ID : tbatbaatar
Mobile : 9907-6364

Нэрээр
  ''Өврийн дэвтэр'' яруу найргийн реалити шоу  
  4-н мөртүүд  
  Sienna  
  Window of Mongolian poetry  
  Youtube  
  Агиймаа Э  
  Алтангадас  
  Алтанхундага А  
  Амарбаяр М  
  Амарсайхан A  
  Амарсанаа Б  
  Амор Хайям  
  Ардын аман зохиол  
  Ариун-Эрдэнэ Б  
  Ариунболд Энх-Амгалан  
  Афоризм  
  Аюурзана Г  
  Бавуудорж Ц  
  Багабанди Н  
  Бадарч П  
  Базардэрэг Н  
  Байгалмаа А  
  Батзаяа Б  
  Батзүл Д  
  Батнайдвар М  
  Батнайрамдал П  
  Батнасан Лу  
  Батрэгзэдмаа Б  
  Баттуяа Ц  
  Батцэцэг Ш  
  Баяр ёслол хурим найр  
  Бодрол  
  Болдсайхан С  
  Болдхуяг Д  
  Болор-эрдэнэ Х  
  Болормаа Х  
  Болормаа Б  
  Бум-Эрдэнэ Э  
  Бум-Эрдэнэ Түмэнбаяр  
  Бусад  
  Буянзаяа Ц  
  Буянцогт C  
  Буянцогт /Цахарын/ С  
  Бямбаа Жигжид  
  Бямбажаргал Ц  
  Бүжинлхам Эрдэнэбаатар  
  Гадаадын уран зохиол  
  Галсансүх Б  
  Ганзориг Батсүх  
  Ганзориг Б  
  Гэсэр  
  Гүрбазар Ш  
  Дагмидмаа Ч  
  Далай ламын айлдвар  
  Дамдинсүрэн Цэнд  
  Дашбалбар О  
  Дениска Михайлов  
  Дорж Б  
  Доржсэмбэ Ц  
  Дулмаа Ш  
  Дууны үг  
  Дэлгэрмаа Ц  
  Дэлхийн уран зохиол  
  Ерөөл, Магтаал  
  Жамбалгарав Ц  
  Зохиолчдын намтар  
  Зүйр цэцэн үг  
  Ичинхорлоо Б  
  Кана Б  
  Лодойдамба Ч  
  Лочин Соном  
  Лхагва Ж  
  Лхагвасүрэн Б  
  Лхамноржмаа Ш  
  Монгол Улсаа хөгжүүлье  
  Монголын өгүүллэгийн цоморлиг 2003  
  Мэдээ, мэдээлэл  
  Мөнх-Өлзий Б  
  Мөнхбат Ж  
  Мөнхсайхан Н  
  Мөнхтуяа А  
  Мөнхцэцэг Г  
  Мөнхчимэг А  
  Намдаг Д  
  Намсрай Д  
  Нацагдорж Д  
  Номин Г  
  Номинчимэг У  
  Нямсүрэн Д  
  Оюун-Эрдэнэ Н  
  Оюундэлгэр Д  
  Пүрэв Санж  
  Пүрэвдорж Лувсан  
  Пүрэвдорж Д  
  Пүрэвсүрэн Соёрхын  
  Равжаа Д  
  Ринчен Б  
  Сумъяа Доржпалам  
  Сургамж  
  Сүглэгмаа Х  
  Сүрэнжав Шарав  
  Сүхбаатар Ширчин  
  Сүхзориг Г  
  Тайванжаргал Н  
  Төрбат Д  
  Улам-Оргих Раднаадорж  
  Урианхай Д  
  Уугансүх Б  
  Хасар Л  
  Хишигдорж Л  
  Ховд Их сургуулийн Утга зохиолын нэгдэл  
  Хулан Ц  
  Хүрэлбаатар Ү  
  Хүрэлсүх М  
  Хүүхдийн дуу  
  Цэемаа М  
  Цэцэнбилэг Д  
  Чойном Р  
  Чоно  
  Чулуунцэцэг Б  
  Шагж гэлэн  
  Шог өгүүллэг  
  Шүлэг  
  Шүүдэрцэцэг Б  
  Энхбат Балбар  
  Энхболд Энхбаатар  
  Энхболдбаатар Д  
  Энхтуяа Б  
  Энхтуяа /Эмүжин/ Р  
  Энэбиш Батсамбуу  
  Эрдэнэ С  
  Эрдэнэ-Очир Арлаан  
  Эрдэнэсолонго Б  
  Эрхэмцэцэг Ж  
  Явуухулан Б  
  Ярилцлага  
  Үлгэр  
  Үржинханд Э  
  Өвөр Монголын яруу найраг  
  Өгүүллэг  
  Өлзийтөгс Л  
  Өөрийгөө ялах нь  

Ангилал
  Article1  
  Шүлэг  
  Өгүүллэг  
  Найраглал  
  Афоризм  
  Богино өгү  
  Роман, тууж  
  Зүйр цэцэн  
  Үлгэр  
  Ертөнцийн  
  Ардын аман  
  Нийтлэл  
  Дууль  
  Сургамж  
  Зөвлөгөө  
  Мэдээ  
  Намтар  
  Ярилцлага  
  Ерөөл магтаал  
  Дууны үг  
  Ардын аман зохиол  
  Youtube  
  Дурсамж  
  Бусад  

Дэм дэмэндээ гэж
Та бүхнийг бидэнд туславал бид баярлах болно.
$



  

Монгол Улсаа хөгжүүлье 		 Шүлэг: Диваажингийн эзэн
Оруулсан admin on 2006-01-16 11:17:17 (5376 уншсан)


Итали гаралтай, цагаачны хүү, эгэл нэгэн зуучлагчаас АНУ-ын гурван аварга компаний нэг “Крайс-лер”-корпорацийг сүйрлийн эрмэгээс авран, хоёр ч корпо-рацийгдэлхийд тэргүүлэгч болгож чадсан энэ хүнийг Ли Якокка гэдэг.

Тэрбээр нэгэнтээ дэлхийн суут хүмүүс болох Р.Рейган, Ромын хамба лам, Ж.Буш, М.Горбачев нартай нэр хүндээрээ эн зэрэгцэн, өнөөдөр ч дэлхийн бүх менежментийн сургуулийн хичээлийн үндсэн жишээ болсоор байна. Түүний эцэг Никола Якокка 1902 онд ядуу тарчигхан, 12-хон настайдаа цор ганцаар АНУ-д иржээ. Тэр шаргуу хөдөлмө-рийн дүнд Пенсильвани му-жийн Аллентаунд суурьшин, зуушийн газар ажиллуулж байсан бол сүүлд олон кино театр, үйлдвэрүүдтэй болж чадсан ясны менежер хүн юм. 1924 оны аравдугаар сарын 15-нд Ли Якоккаг төрөхөд эцэг нь нэг цахилгаан зуухтай, хэдэн өндөр сандалтай зуушны газар ажиллуулдаг байв. Багаасаа хөдөлмөрийн амт, хүн яаж амьдрах ёстойг ойлгосон аравхан настай жаал хүү Якокка өдөр бүр дэлгүүр рүү очиж, хүмүүсийн худалдан авсан барааг үүрэн гэрт нь хүргэж өгдөг байлаа. Ингэж л тэр ажлын гараагаа эхэлсэн юм. Їүний дараа жимс ногооны мухлагт 16 цагийн турш ажил-лаад хоёр доллар авдаг ажил хийж эхэлсэн байна.
Тэрбээр сургуульд хүмүүстэй харьцаж суржээ. Бяцхан Якокка дунд сургуульд сурч байхдаа зохион бичлэг бичиж, жүжиг, мэтгэлцээний клубт хичээллэн, дайралдсан бүхнээ уншдаг байсан гэдэг. Энд тэр хүн өөрийн хөдөлмөрөөр л хүндлэл хүлээх замаа олох ёстойг ухаарсан юм. Ли Якокка ахлах сургууль төгсөхдөө 900 сурагчаас сурлагаараа долоодугаарт орж байлаа. Сургуулиа төгсөж, менежментийг ихэд сонирхон Лихайн их сургуульд элсэж, дөрвөн жил сэтгэл судлал, менежмент, техникийн ухаан судалжээ. Оюутан байхдаа хичээлийн хажуугаар “Браун энд уайт” сонинд ажилладаг байсан ба модны нүүрсээр ажилладаг хөдөлгүүртэй машин зохион бүтээсэн багштай хийсэн анхны ярилцлага нь “Асошиэйтэд прэсс” агентлагийн анхааралд өртөж, хэдэн зуун сонинд хэвлэгдсэн нь түүний анхны амжилт байлаа.
Якоккагийн эцэг 1938 оны 60 морины хүчтэй Форд машинтай байсан нь залуу Якоккаг бишрүүлсэн юм. Тэгээд ч энэ хүсэлдээ хөтлөгдөн их сургуулиа төгсөөд, 1946 оны наймдугаар сард Форд мотор компанид мэргэжил дээш-лүүлэх есөн сарын инженерийн дадлага хийж, угсрах дамж-лагад дөрвөн сар ажиллажээ. Энэ бүхний эцэст тэрб инжене-рийн ажлаас залхаж, илүү их ухаан шаардсан зах зээл, борлуулалтын ажилд дурлаж, Принстонд авсан магистрийн зэргийнхээ ачаар борлуулал-тын албанд орон тоо хайх эрх олсон ба түүнийг “чи өөрөө аж-лаа олоорой” гэсэн гэдэг. Удалгүй Честерт дахь борлуу-лалтын албанд зуучлагч, хэсэг хугацааны дараа салбарын борлуулалтын албаны дарга болжээ.
1950-иад оны эдийн засгийн хямралын дараа “Форд моторс” машиныхаа ашиглалт, хүч чадлаас илүү аюулгүй байдалд анхаарах болсон ба энэ нь залуу Якоккад азаа турших боломж олгосон юм. Аюулгүй байдлыг хангахын тулд хянагч самбарт байрлуул-сан хиймэл дэр шиг зөөлөвчийг санаачлан, үүнийгээ хамгийн аюулгүй гэдгийг батлах хэрэг-тэй боллоо. Ингээд шинэ бүтээлээ танилцуулахаар худалдагчдын зөвлөгөөний танхимд мянга гаруй хүний өмнө залуу Якокка хайрцаг өндөг тэвэрсээр гарсан юм. Тэрбээр өндөр шатан дээр гарч зөөлөвч дэрэн дээр өндгөө хаяхад өндөг хагарахгүй байхаар төлөвлөж, ийнхүү хамгийн зөөлөн гэдгийг батлах ёстой байлаа. Гэвч санаснаар болсонгүй. Анхны өндөг газарт унасан ба, гурав дахь нь л бөмбөлөг дээр унасан хэдий ч хагарч орхив. Ингэсээр тав дахь нь азаар амжилттай болоход танхимд цуглагсад алга ташин хүлээж авсан боловч энэхүү сурталчилгаа нэгмөсөн талаар болсон байв. Энэ тухай Якокка хожим дурсахдаа “би тэр үед дахин хэзээ ч туршлагад өндөг хэрэглэхгүй, хоёрдугаарт хэзээ ч туршаагүй зүйлээрээ олны өмнө аз туршихгүй гэж өөртөө амласан” хэмээн ярьсан байдаг.
Їүний дараа тэр борлуулалтын цоо шинэ арга сэдлээ. Якокка шинэ загварын Форд худалдан авах хүсэлтэй хүн болгонд өртгийн 20-хон хувийг эхэлж төлөөд машинаа аваад, дараа нь гурван жилийн дотор сар бүр 56 долларын суутгал хийж өрөө дарах боломж бүхий санаа сэдэн үүнийгээ “56 бас 56” гэж нэрлэсэн ба энэ нь санаанд оромгүй амжилт авчирч, борлуулалтаараа сүүл мушгиж явсан тэдний салбар гурван сарын дотор улсын хэмжээнд тэргүүлэх болов. Энэ төлөв-лөгөөг Фордын бүх салбар шүүрэн авч, нийт 75000 машин худалджээ. Ингэж тэр Вашинг-тоны тойргийн борлуулалтын эрхлэгч болж, хийж бүтээх эрч хүчтэй насандаа Якокка Честер дахь Фордын устгах үйлд-вэрийн нарийн бичгийн дарга Мери Маклиритай гэрлэлээ.
Удалгүй орон даяар ачааны ба суудлын тэрэг борлуулах албаны дарга болж, 1960 оноос төрлийн авто тэргийг борлуулах ажлыг толгойлж эхлэв. Энэ эрчээрээ Ли Якокка менежер 36-хан насандаа дэлхийд хоёрт ордог том үйлдвэр болох “Форд”-ын ерөнхий эрхлэгч боллоо. Энэ үедээ тэр ойрын гурван сард юу хийхээ төлөвлөдөг байсан бол удалгүй холыг харж, 1987, 88 оны загваруудаа ямар байхыг эхэлсэн юм.
Энэ үед Якокка11000 ажилчинтай бүгдтэй нь харилцаж чадахгүй учир тэднийг байлдан дагуулах, удирдагч байхын тулд уран илтгэгч байх ёстойг ухааран, уран илтгэлээр хичээллэж, гайхамшигтай амжилтад хүрсэн юм. Тэрбээр хоёр цагийн турш шууд, сонирхолтой ярьж чаддаг байлаа.
Мустанг
Ли Якокка 1960 онд Германаас “Кординал”-тай өрсөлдөхүйц машин үйлдвэр-лэх мөрөөдөл тээж ирлээ. Удсан ч үгүй алдарт “Мустанг”-ийг гаргасан юм. Тэрбээр “Мустанг ямар ч чиглэлд давхиж байсан зөв л чиглэлд давхих болно гэдэгт би гүнээ итгэж байгаа” хэмээн ярьж байлаа. Мустанг түүнд асар их нэр хүнд, амжилт авчирлаа. Худалдаанд гарсных нь эхний амралтын өдөр гэхэд Фордын зуучлах газар Мустангийг захиалсан дөрвөн сая хүн бүртгүүлсэн байлаа. Олон жилийн дараа гэж мөрөөдөж байсан гэнэт хэдэн хувь давж биеллээ. Якокка Мустангийг жолоодоход уян, үнэ нь хямд, олон хувилбартай бүтээсэн болохоор Америкийн худалдан авагчдын 2/3-ыг хангах боломжтой байв. Жилд 417 мянган Мустанг зарах төлөв-лөгөөтэй байсан нь Калифорны нэгэн залуу бүхээг нь онгойдог гоёмсог улаан Мустанг худалдан авснаар 418812 дахь нь болж 417174 зарагдсан Фолькомын амжилтыг эвдэв. Мустанг дангаараа 1964 оны ханшаар 1,1 тэр бум долларын ашиг оруулжээ. Мустанг эзэмшигчдийн зуу зуун клуб байгуулагдаж, байгууллагууд бараагаа “Мустанг шиг амархан зарагддаг” хэмээн сурталчилах боллоо.
Ингээд Мустанг 1, 2 төслийг амжилттай хэрэгжүүлс-нийхээ ачаар 1965 онд Ли Якокка суудлын болон ачааны тэрэг эрхэлсэн дэд ерөнхий-лөгч боллоо.
Гайхамшигт сурталчилгаа
Дахиад л нэг сорилт. Форд корпорацийн шинэхэн загвар болох Меркьюри-Кугуар, Меркьюри маркиз загварын суудлын тэрэгнүүдээ яаж гайхмшигтайгаар сурталчилах вэ гэдэг нэг л бодол түүний толгойд эргэлдэж байв. Арга оллоо. 1966 оны есдүгээр сард “Индепензанс” хөлөг онгоцыг өдөрт 44 мянган доллараар хөлслөн, олон зуун худалдан авагчид ба сонирхогчдыг суулган далайд гарлаа. Эзгүй далан дунд ороод товлосон цагтаа гэнэт олон мянган бөмбөлгийг агаарт нисгэн араас нь “Мерькьюри маркиз” загвараа гэнэт гарган худалдан авагчиддаа сюрприз барив. Явсаар Сент-томас арал дээр өнгө өнгийн чийдэнгээр гэрэлтүүлсэн эрэгт хоёрдугаар дайны үеийн дисантын онгоц газардан, дамнуургаа буулга-хад гялалзсан хун цагаан “Кугуар”, араас нь алдарт дуучин Вик Домане гарч ирж ая дуугаа өргөв. Энэ гайхамшигт сурталчилгааг өнөөдөр ч хүмүүс бишрэн ярьцгаадаг.
Марк -3
1960-аад онд борлогдох гэж байдаггүй Тандерберд загварууд байлаа. Тэр үед Якокка Канадад, зочид буудлын өрөөнийхөө орон дээр хэвтээж байгаад гайхалтай санаа олсон гэдэг. Гэнэтхэн утсаа шүүрэн авч, ерөнхий хийц урлаач Жим Бординатад Ролсс-Ройсийн ус хөргөгчийг Тандербердэд тави-хыг тушаажээ. Ингэж 1964 оны дөрөвдүгээр сард Тандербер-дийн суурин дээр алдарт “Марк-3” загварыг бүтээсэн юм. Эхний жилд л энэ загвараараа Якоккагийн “Кадиллак-Эль-даро”-г гүйцэх мөрөөдөл биелж түүнээс дахин давлаа.
Энэ амжилтынхаа дараа тэр “Намайг анхаарч үзмээр хүн гэдгийг Мустанг харуулсан бол хийморьтой хүн болохыг минь Марк-3 баталлаа“хэмээн ярьжээ. Энэ нөр их хөдөл-мөрийн дараа тэр 1970 оны арван хоёрдугаар сарын ар-ванд тэсч ядан хүлээсэн “Форд” компаний ерөнхийлөгчийн албыг авлаа. Энэ үед Якокка 432 мянган ажилчин, 3,5 тэр бумаас давсан цалингийн сантай, зөвхөн хойд Америкд л гэхэд 2,5 сая суудлын, 750 мянган ачааны тэрэг үйлдвэр-лэдэг, 1970 оны борлуулалтын дүн 14,9 тэрбум доллард хүрч, ашиг нь 515 сая болсон их үйлдвэр, бүхэл бүтэн дэлхийн хэмжээний сүлжээг нуруун дээрээ үүрлээ. Гэвч тэр амжил-тдаа сэтгэл хангалуун байсан-гүй. Їйлдвэрлэлийн зардалыг багасгахын тулд маш их өөрч-лөлт хийж, 1974 онд л гэхэд тэр үйлдвэрийн тоног төхөөрөм-жийн шинэчлэлийг үйлдвэр-лэлээ ганц ч цаг зогсоохгүйгээр зөвхөн амралтын өдрөөр хийж амжуулсан юм. Ачаа тээвэр-лэлтийг шигүү болгож, зардлыг хоёр дахин бууруулав. Їйлд-вэрийн бүх алдагдалтай хэсгүүдээс хагацах төлөвлөгөө боловсруулж, алдагдалтай 20-иод хэсгээс салав. Тэр бүх юманд санаа тавьж байлаа. Компанийхаа төрөл бүрийн загваруудыг сайн мэдэж авахын тулд өдөр бүр ажлаа тараад шинэ загварын машин унаж явдаг байв.
Гэхдээ тэр энэ их ажлын хажуугаар ар гэрээ хэзээ ч орхиогүй юм. Албан ажлаар явахаас бусад үед чөлөөт цагаа гэр бүлдээ бүрэн зориулна. Амралтын өдрүүдэд ч тэр ням гарагийг орой болохоос нааш цүнхтэй бичиг цаасандаа огтхон ч хүрдэггүй байв.
Тэр ингэж өөрийн өндөрлөгт хүрч чадлаа. Тэгээд ч “Эцсийн бүлэгт би оргилд нь гарчихсан болохоор ч тэрүү, ер нь ингэж яарахын хэрэгггүй байж дээ гэж бодлоо. 50 насны босгыг алхаж яваа би одоо юунд санаархахаа ч мэдэхгүй байна” хэмээн тэмдэглэн бичсэн байдаг.
Энэ явдлаас дөрвөн жилийн дараа буюу Форд компаний төлөө 33 жил зүтгэс-нээс ерөнхийлөгчийн албыг найман жил хашаад 1978 оны аравдугаар сарын 15-нд яг 54 насныхаа ойн өдөр тэр огцор-сон юм. Зөрүүд, зөвлөлийн үгийг ч ойшоодоггүй Генри Форд түүнийг ямар ч ул суурьтай шалтгаангүйгээр явахыг шаардсанаар тэр огцров. Амжилтын оргилыг Генри Фордод атгуулан жилд 3,5 тэр бумын ашигтай байлгаж байсан, алдарт Мустанг, Марк, Фиестагийн эцгийг Генри халж орхисон юм. Гэвч түүнийг дэлхий даяар чадалтай менежер, гарамгай удирдагч гэдгийг нь хүлээн зөвшөөрч байв. Огцорсноос нь хоёрхон долоо хоногийн дараа түүнд “Крайслер” корпорацийн ерөнхийлөгчийн албыг хаших санал ирлээ. Сүйрлийн ирмэгт тулсан Крайслер хөлөгтэй живнэ гэдэг айдас мэт санагдаж байсан ч Якокка бууж өгсөнгүй. Асар их алдагдалтай, сүйрлийн эрмэгт ирсэн Крайс-лер корпорацийг хөл дээр нь босгохын тулд тэрбээр зоригтой шийдвэр гаргаж, бүтцийн өөрчлөлт, шинэч-лэлийг явуулсан ба түүний сэдсэн Крайслерийн суртал-чилгаа санаанд оромгүй ам-жилт авчирч Крайслер, Ли Якокка хоёр дахин сэргэж дэлхийн автомашин үйлдвэр-лэлийн түүхэнд хамтдаа бичиг-дэж, хэний ч хүрээгүй амжил-тын оргилд зөвхөн Якоккагийн гэх замыг гарган, өөрийн хүч хөдөлмөрөөрөө диваажингийн эзэн болж чаджээ.

Санжаасүрэнгийн Эрдэнэбаяр



( Сэтгэгдэл бичих? | Шүлэг | Оноо: 10/2 | Монгол Улсаа хөгжүүлье )


Танд энэ агуулга таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй.


Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.



Уншигчдын оруулсан сэтгэгд манай сайт хариуцлага хүлээхгүй болохыг анхаарна уу.
Санал сэтгэгдэл

 
Санал асуулга
Та онлайн номын дэлгүүрээр хэр их үйлчлүүлэх вэ ?
Байнга
Нилээд
Хааяа
Цөөн
Үгүй
Санал асуулгын дүнг үзэх

Ном

Шуурайн Солонго: Гималай

Шуурайн Солонго: ТООРОЛЖИН

Ш.Сундуйжав : Үүр цайж байна

Э.Үржинханд : Хос ном мэндэллээ

Б.Болдсүх : Таг мартсан тангараг

Ч.Дагмидмаа


Гишүүн
Хэрэглэгчийн нэр

Нууц үг

Та манай гишүүн болохыг хүсвэл энд дарна уу.

t
Одоо онлайнд 141 зочин 0 гишүүн байна.


Мэдээлэл оруулах

Та бүхэн өөрсдөө шүлэг, өгүүлэл оруулахыг хүсвэл энд дарж нэмж болно.

Та монгол гарын драйвэр ашиглан бичээрэй. Оруулсан мэдээллийг админ үзээд идэвхжүүлнэ.

Санал хүсэлтээ илгээх
Хайлт


Зургийн цомог

Анхны цас 2005 он
uvl-042.JPG
Хэмжээс: 600x800 229k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 2817

Должин  : 2007 оны аялал
mongolia2007year-181.JPG
Хэмжээс: 600x450 85k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 2710

Анхны цас 2005 он
IT парк
Хэмжээс: 600x450 120k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 2788


Агуулга
Баасан, 2019.03.15
· Б.Энэбиш : Одот тэнгэрт цаасан шувуу хөвнө ...
· Б.Энэбиш : Шүлэг шүтээн
· Б.Энэбиш : Хориг тавьсан хайр
· Б.Энэбиш : Бодлын хөврөл
· Б.Энэбиш : Оршихуйн орчил
· Ш.Цэцэг-Өлзий : Ээжээ би Таныгаа санаж байна
Пүрэв, 2019.03.14
· Д.Урианхай : СҮҮЛЧИЙН ХУНДАГА... Анд Б.Лхагвасүрэнд
· Өвгөдийг битгий шоол
Лхагва, 2019.03.13
· Чингис хааны алтан сургаалиас
Мягмар, 2019.03.12
· Тогтохын Цацралт : Тал саран /Өгүүллэг/
· Соёрхын Пүрэвсүрэн : Балдан өвгөн
· Ч.Бэлгүтэй : Охидын гоо үзэгслэн оддын адил гэрэлтээгүй бол ...
· Батсамбуугийн Энэбиш : Нүгэл бол ,бурхдын зүүлгэсэн нүгэл
· Шуурайн Солонго зохиолчийн ГИМАЛАЙ номыг сэтгэгдэл
· Шуурайн Солонгын ГИМАЛАЙ туужийн хэсгээс....
· “Ээждээ захидал бичээрэй” уралдаанд дэд байрт шалгарсан захидал
Даваа, 2019.03.04
· Дотоод ертөнцийн урсгал
Бямба, 2019.03.02
· Одтой шөнө
Пүрэв, 2019.01.17
· Бөхийн Бааст намтар уран бүтээл
Баасан, 2019.01.11
· Б.Цоожчулуунцэцэг : БУЛАНГИЙН ЗОГСООЛ
· С.Дамдиндорж : ГУРВАН ХЭМЖЭЭС
· Т.Бум-Эрдэнэ : ОЛОН БОЛООРОЙ (өгүүллэг)
Даваа, 2019.01.07
· Б.Баттулга - Мөнгөн шөнө
· Б. Баттулга : Гүн ухааны сүлжээ бодролууд
Лхагва, 2018.12.19
· Шаравын Сүрэнжав : Тэнгэрийн хүү
Пүрэв, 2018.12.06
· Н.Энхтэнгэр : Бурхнаас гуйсан нүгэлтэй хүсэл
Лхагва, 2018.12.05
· Соёрхын Пүрэвсүрэн : Үрийн буян
· Соёрхын Пүрэвсүрэн : Үйлийн үр
Бямба, 2018.12.01
· Тогтохбаярын Хонгорзул : Хайртай гэж хэлээч
Мягмар, 2018.11.27
· Байгалмаа Цэнд : Сэтгэл сохорсон байж хайрт минь (2)
· Байгалмаа Цэнд : Сэтгэл сохорсон байж хайрт минь (1)
· Намсрайн Чинзориг : “Дуусгаж амжаагүй захидал”
· М.Цэемаа : Маарамба
Пүрэв, 2018.11.22
· Шагж Гэлэн : Би гөлөг
Лхагва, 2018.11.21
· Да.Жаргалсайхан : ХЭРҮҮЛЧИЙН ДАМЖАА
· Д.Сумъяа : Хүслийн биелэл
· Д.Долсүрэн : ХАНИА БҮҮ ГОМДООГООРОЙ
Баасан, 2018.10.19
· Баатарцогтын Сайнбилэг : ГАЛЫН ХАЙЧ
· Н.Найданбат : Уулзах л ёстой учрал
· Н.Урангоо : Айлгүй эмээ минь дээ аавыг минь битгий гомдоогоорой

Та сараа сонгоно уу


Санал хүсэлт

Нэр:

Э-шуудан:

Санал хүсэлт:



Хажууд нь хүмүүн мишээн гэрэлтэхэд Халиун дэлбээгээ дэлгэн баярладаг Инээхийг хүртэл эсэндээ мэдрэх Ижий сүнстэй Сарнай цэцэг
© Copyright 2005-2019 Biirbeh.MN.
     All rights reserved.
By Bataka
Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.
Утас : 976-99076364
И-мэйл :info@biirbeh.mn