Нүүр Гишүүн Шүлэг Өгүүллэг Сургамж Зөвлөгөө Зургийн цомог Холбоо барих
 

Сайтын мэдээлэл ...
Facebook
Twitter
RSS2

Mail : info@biirbeh.mn
Mobile : 9907-6364

Нэрээр
  ''Өврийн дэвтэр'' яруу найргийн реалити шоу  
  4-н мөртүүд  
  Sienna  
  Window of Mongolian poetry  
  Youtube  
  Агиймаа Э  
  Алтангадас  
  Алтанхундага А  
  Амарбаяр М  
  Амарсайхан A  
  Амарсанаа Б  
  Амор Хайям  
  Ардын аман зохиол  
  Ариун-Эрдэнэ Б  
  Ариунболд Энх-Амгалан  
  Афоризм  
  Аюурзана Г  
  Бавуудорж Ц  
  Багабанди Н  
  Бадарч П  
  Базардэрэг Н  
  Байгалмаа А  
  Батзаяа Б  
  Батзүл Д  
  Батнайдвар М  
  Батнайрамдал П  
  Батнасан Лу  
  Батрэгзэдмаа Б  
  Баттуяа Ц  
  Батцэцэг Ш  
  Баяр ёслол хурим найр  
  Бодрол  
  Болдхуяг Д  
  Болор-эрдэнэ Х  
  Болормаа Б  
  Болормаа Х  
  Бум-Эрдэнэ Түмэнбаяр  
  Бум-Эрдэнэ Э  
  Бусад  
  Буянзаяа Ц  
  Буянцогт C  
  Буянцогт /Цахарын/ С  
  Бямбаа Жигжид  
  Бямбажаргал Ц  
  Бүжинлхам Эрдэнэбаатар  
  Гадаадын уран зохиол  
  Галсансүх Б  
  Ганзориг Батсүх  
  Ганзориг Б  
  Гэсэр  
  Гүрбазар Ш  
  Дагмидмаа Ч  
  Далай ламын айлдвар  
  Дамдинсүрэн Цэнд  
  Дашбалбар О  
  Дениска Михайлов  
  Дорж Зундуй  
  Дорж Б  
  Доржсэмбэ Ц  
  Дулмаа Ш  
  Дууны үг  
  Дэлгэрмаа Ц  
  Дэлхийн уран зохиол  
  Ерөөл, Магтаал  
  Жамбалгарав Ц  
  Зохиолчдын намтар  
  Зүйр цэцэн үг  
  Ичинхорлоо Б  
  Кана Б  
  Лодойдамба Ч  
  Лочин Соном  
  Лхагва Ж  
  Лхагвасүрэн Б  
  Лхамноржмаа Ш  
  Монгол Улсаа хөгжүүлье  
  Монголын өгүүллэгийн цоморлиг 2003  
  Мэдээ, мэдээлэл  
  Мөнх-Өлзий Б  
  Мөнхбат Ж  
  Мөнхсайхан Н  
  Мөнхтуяа А  
  Мөнхцэцэг Г  
  Мөнхчимэг А  
  Намдаг Д  
  Намсрай Д  
  Нацагдорж Д  
  Номин Г  
  Номинчимэг У  
  Нямсүрэн Д  
  Оюун-Эрдэнэ Н  
  Оюундэлгэр Д  
  Пүрэв Санж  
  Пүрэвдорж Д  
  Пүрэвдорж Лувсан  
  Пүрэвсүрэн Соёрхын  
  Равжаа Д  
  Ринчен Б  
  Сумъяа Доржпалам  
  Сургамж  
  Сүглэгмаа Х  
  Сүрэнжав Шарав  
  Сүхбаатар Ширчин  
  Сүхзориг Г  
  Тайванжаргал Н  
  Төрбат Д  
  Урианхай Д  
  Уугансүх Б  
  Хасар Л  
  Хишигдорж Л  
  Ховд Их сургуулийн Утга зохиолын нэгдэл  
  Хулан Ц  
  Хүрэлбаатар Ү  
  Хүрэлсүх М  
  Хүүхдийн дуу  
  Цэемаа М  
  Цэцэнбилэг Д  
  Чойном Р  
  Чоно  
  Чулуунцэцэг Б  
  Шагж гэлэн  
  Шог өгүүллэг  
  Шүлэг  
  Шүүдэрцэцэг Б  
  Энхбат Балбар  
  Энхболд Энхбаатар  
  Энхболдбаатар Д  
  Энхтуяа Б  
  Энхтуяа /Эмүжин/ Р  
  Энэбиш Батсамбуу  
  Эрдэнэ С  
  Эрдэнэ-Очир Арлаан  
  Эрдэнэсолонго Б  
  Эрхэмцэцэг Ж  
  Явуухулан Б  
  Ярилцлага  
  Үлгэр  
  Үржинханд Э  
  Өвөр Монголын яруу найраг  
  Өгүүллэг  
  Өлзийтөгс Л  
  Өөрийгөө ялах нь  

Ангилал
  Article1  
  Шүлэг  
  Өгүүллэг  
  Найраглал  
  Афоризм  
  Богино өгү  
  Роман, тууж  
  Зүйр цэцэн  
  Үлгэр  
  Ертөнцийн  
  Ардын аман  
  Нийтлэл  
  Дууль  
  Сургамж  
  Зөвлөгөө  
  Мэдээ  
  Намтар  
  Ярилцлага  
  Ерөөл магтаал  
  Дууны үг  
  Ардын аман зохиол  
  Youtube  
  Дурсамж  
  Бусад  

Дэм дэмэндээ гэж
Та бүхнийг бидэнд туславал бид баярлах болно.
$



 

Өгүүллэг 		 Өгүүллэг: Энхбаатарын Энхболд : Ээждээ
Оруулсан admin on 2010-04-06 06:16:00 (6017 уншсан)

Нас насны хөлд дарагдан, цаг хугацааны буурал сор санчиганд нь буусан хайрт ижийдээ...

Захидал болгон л “Сайн байна уу?” гэж эхэлдэг бол би арай өөрөөр эхлэхийг хүслээ. Та минь сайн сууж байгаад хүү нь итгэж байгаа болохоор тэр. Харин цал буурал хорвоогийн наран дор хүмүүний амьдралын хүрдийг эргүүлж яваа төгөлдөр гоо ижийдээ сэтгэлийнхээ гүнээс урласан захидалынхаа мэндийг эрэн мэндчилж байна. Орчлонгийн нэгэн бүрхэг шөнийн харанхуй дунд хүү нь гэрэл тэмтчин тандаа энэхүү зурвасаа бичиглэн сууна. Хааяахан нэг нутгийн зүг хүлгийн жолоо залахад сэтгэлд өөрийн эрхгүй баярын совин татдаг нь магад таныгаа үгүйлэн санасан, их хайрын энгэрт тэврүүлэх гэж яарах гэгээн хүсэл минь юм болов уу? Би өлсөж цанган, даарч хөрөхөөрөө, дэргэдээ хүнгүй ганцаардахаараа л ижийгээ санадаг их нүгэлтэй. Үрийнхээ төлөө өөрийгөө мартаж, эрлэгийн өмнө ч үрээ гэсэн зүүдэн буурал хорвоогийн нэгэн зайд гагц миний төлөө залбирсаар, цаанаа л ижий минь та өтөлж байсныг мэдсэнгүй дээ.
Саяханы нэг өдөр автобусанд суун гэрийн зүг явж байтал хэдэн жилийн өмнө сонссон дуу эгшиглэлээ.
“Эргэн санахад тоотой санагдах юм
Ээж минь хүүдээ гомдоогүй л байгаа даа”... гээд л уянгалах дууг сонсоод өөрийн эрхгүй нүдний нулимс цээжний хөндүүр сэдрээн урсаж билээ. Энэ “Хурд” хамтлагийн “Тоотой санагдах юм” дуу байсан. Ээжийгээ мөнх юм шиг тэнэглэн бодож, эрх зангаараа энэ орчлонг ижийтэйгээ үдэх л юм шиг гэнэн томоогүй хорин гурван жил таныхаа нуруунд зүүгдэн эрхэлж байснаа ойлголоо. Эх хүн гэж үрийнхээ төлөө өөрийгөө элж дуусдаг он цагийн гэрч юм шиг. Өдөр хоног улиран одох бүрийд таныхаа төлөө ханцуйдаа залбирах л залбирал надад үлдсэн мэт эмзэглэл төрөх боллоо.
Үнэхээр л ижийтэй хүн хорвоод бүтэн явдгийг ойлгохын шалтгаан надад бий. Эрх цэнхэр өдрүүдийг инээд дундаа тээж, ижий таныхаа энгэрт асч, дэврүүн омголон насныхаа аагаар аархаж явсан өдрүүд ард хоцорчээ. Баяр, жаргалтай, гуниг, зовлонтой мөч бүрээ дурсамж гэж бид нэрийддэг байх. Хүн энэ дурсамжаараа л сэтгэлдээ зул барьж гэрэлтүүлдэг биз ээ. Хасын цагаан шүүдэр цуглуулж тандаа аягалж бариагүй ч, нэг л өдөр өгнө гэж бодсоор яваа хүүгээ өршөө. Гэвч та надаас тэр бүхнийг нэхэхгүй гэдгийг мэддэг болохоор би ингэж амгалан явдаг байх.
Тандаа эрхлэхэд агь, гангын үнэр алчуураас нь сэнхийж, харах нүдний минь аньсганд нулимс ивлээд ирэх юм. Бүх л насаараа гурван үрээ хайрлан, өсгөх хатуу хуультай байсан мэт бидний төлөө зовно, одоо ч өтөлж дээ. Хэзээ ч ээжид нь ийм тийм юм хэрэгтэй гэж үглэж байсангүй. Харин би ийм ч юм алга, тэгэх ёстой гэж айлгаж байснаас биш таныгаа баярлуулах гавъяаг хүү нь бүтээж амжаагүй өнөөдрийг хүрлээ. Би яг үнэндээ цайны сүү ч авч очоогүй шүү дээ. Эр хүн гэж их хайнга юм шиг ээ. Дотроо санаж бодсоор яваад нэг л өдөр ижий, аавыгаа баярлуулна гэж яваад дуусдаг гэж бодогдох болсон.
Урин цаг ижийг минь санагдуулж, уран шувууны тансагхан үүр мэт нутаг болон таны сэтгэлд үрээ санасан “ХҮЛЭЭЛТИЙН ХАВАР” болж байгаа. Дотроос минь мөнхөд гэрэлтэх ганц шүтээн минь та билээ.
Ижий минь та хүүгийнхээ амьдралын замын чулуу батраа бүхнийг сүүгээрээ зөөллөж өгсөн болохоор хүү нь сайн яваа юм шүү. Одод уйлалдсан энэ үдшийн тэнгэр дор салхи хацар илбэнэ. Гунихын харанга дэлдсэн сэтгэлийн их давалгаа ижийдээ яарахыг сануулах мэт. Саруул үдшийн гэгээ туучин өглөө эртийн алтан нарны гэрэл бүхнийг тэвэрч хүү нь тандаа очно оо.
Цал буурал хорвоо хором хормоор өтлөхийг мэдсэн цагаас хойш бүр ч ихээр нутаг ижий зүгтээ тэмүүлэх боллоо. Хүүгээ хайрлахаас өөрийг мэддэггүй ижий минь. Орчлонг анх таньсан цагаас эхлэн 12-хон настайд минь ганц л удаа бие өвдөөд гэж сонсож байснаас өөр гомдол мэдүүлж байсныг санадаггүй юм. Амралтаараа очоод байхдаа боодолтой хэдэн эм байхыг хараад ааваас хэний, юуны эм бэ? гэхэд ээжийнх нь зүрхний эм бие нь ядруухан байгаа гэж билээ. Эх хүн гэдэг өвдсөнөө хүртэл үрээсээ нууж явдаг юм байна гэдгийг мэдэрсэн цагаас хойш таныгаа баярлуулах гэсэн бодлоо тээсээр ангир шар нарны дор алхаж явна.
Өдөр хоног алган дээрээс минь хйисэн одсоор таныхаа сэтгэлд өөдөсхөн хүү нь одоо аав болох гэж байна. Аавынхаа халааг авсан эцэг хүн болох гээд зүрхнийхээ нарыг мандуулан харц өндөр сууна. Анхны ачийг нь тэврүүлэх юмсан гэхээс бүжин зүрх минь догдлолоор дүүрч таныхаа суугаа нутгийн зүг бодол минь алдуурна. Одоо бодох нь ээ ижийгээ би мэддэг гэж боддог минь эндүүрэл байж. Үргэлж дэргэд нь байсан хирнээ ядаж л юунд дуртайг нь ч мэдэлгүй гагцхүү өөрийгөө л би, би гэж байсан тэгээд болоогүй дээрээс нь үйлийн үрээ танд л даатгаж байж ээ. /Одоо л ойлгож байна даа./ Үрээ хайрлах сэтгэл гэж ямар агуу болохыг таниасаа хүү нь мэдэрсэн.
Үрээ гэсэн эхийн сэтгэл уул юм билээ
Ижийгээ санасан хүүгийн бодол тал юм билээ
Бие биедээ тэмүүлэх итгэл нь мөрөн юм билээ
Ижий бид хоёр “ЭХ ОРОН” юм билээ... таныгаа жаргааж чаддаггүй юм аа гэхэд зовоолгүй хоёр дүүгийнхээ эрхэм ах байхсан. Тандаа очиж аргалыг нь түүж өгөн, ганцхан өдөр таныхаа дэргэд нялхын зангаараа эрхлэн өнжихсөн. Ажилтай гэсэн үгээрээ далайлган цөөхөн очсон доо хүү нь. Анх мэдлэхдээ баярлахын шалтаг ижийдээ шагнаж ирчихээд гомдохын шалтгааныг тандаа үүрүүлж өссөн дөө.
Сэтгэлийн минь ноён оргил дээгүүр нэгэн сайхан солонго татдаг тэр нь та юм шүү. Хайрт ижийдээ олон улсын эмэгтэйчүүдийн эрхийг хамгаалах өдрийн баярын мэнд хүргэж нүдний нулимсаа бэх болгон, сормуусаараа бийр хийн бичиглэсэн энэхүү захиагаа өндөрлье!
Бүсгүй хүнтэй дэлхий бүтэн эргэдэг юм аа.
Таны сэтгэлийн бяцхан “ЭХ ОРОН”


( Сэтгэгдэл бичих? | Өгүүллэг | Оноо: 60/12 | Өгүүллэг )




Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.



Уншигчдын оруулсан сэтгэгд манай сайт хариуцлага хүлээхгүй болохыг анхаарна уу.
Санал сэтгэгдэл

 
Санал асуулга
Та нэг жилийн хугацаанд хэр олон ном худалдаж авсан бэ ?
Ном худалдаж аваагүй
1-3 ном худалдаж авсан
4-7 ном худалдаж авсан
8-11 ном худалдаж авсан
12-с дээш ном худалдаж авсан
Санал асуулгын дүнг үзэх

Ном

Шуурайн Солонго: Гималай

Шуурайн Солонго: ТООРОЛЖИН

Ш.Сундуйжав : Үүр цайж байна

Э.Үржинханд : Хос ном мэндэллээ

Б.Болдсүх : Таг мартсан тангараг

Ч.Дагмидмаа


Санал асуулга
Хэрэглэгчийн нэр

Нууц үг

Та манай гишүүн болохыг хүсвэл энд дарна уу.

t
Одоо онлайнд 282 зочин 0 гишүүн байна.


Мэдээлэл оруулах

Та бүхэн өөрсдөө шүлэг, өгүүлэл оруулахыг хүсвэл энд дарж нэмж болно.

Та монгол гарын драйвэр ашиглан бичээрэй. Оруулсан мэдээллийг админ үзээд идэвхжүүлнэ.

Санал хүсэлтээ илгээх
Хайлт


Зургийн цомог


khuv5-012.JPG
Хэмжээс: 600x450 65k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 3387

Тэрэлж
trlj-007.JPG
Хэмжээс: 600x800 230k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 3759


Эмээ би норчихлоо
Хэмжээс: 600x450 110k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 4916


Агуулга
Лхагва, 2023.10.18
· Т.Дарханхөвсгөл : Бидний намар
· А.Сүглэгмаа : Навчисын шуурганаар
· Ц.АВИРМЭД : ТЭР НАМАР
· Д.Бямбажав : НАМАР
Ням, 2015.10.25
· Зундуйн Дорж
Бямба, 2023.10.14
· Зундуйн ДОРЖ : Өглөө болгон эрт босч
· Батсайхан Баттөгс : Миний нутгийн намар
Мягмар, 2023.09.12
· Ц.Бавуудорж : МЭДРЭМЖИЙН ТУХАЙ ШҮЛЭГ
· Ц.Бавуудорж : ИТГЭЛ
· Ц.Бавуудорж : ТОМЪЁО
· Ц.Бавуудорж : НАМРЫН ӨВСӨН ДУНД
· Ю.БАЯН-ОЧИР : МАШИН
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЦЭН ТОГОРУУ
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЖАРГАЛ НЬ ТЭР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨНӨӨДӨР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : Миний ертөнц
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨМГӨӨЛХҮЙ
· Ю.Баян-очир : Мод
Мягмар, 2023.08.22
· Б.Болормаа : Намайг явсны маргааш
Даваа, 2023.05.15
· П.Бадарч : Нулимст борхон болжмор
Ням, 2023.02.19
· Цагаан сар – Хүүхдийн үг, шүлэг Хүүхдүүд:
Даваа, 2023.02.20
· Цагаан сарын мэндчилгээний үгс
· Цагаан сарын мэндчилгээний үгс
Мягмар, 2023.01.24
· Д.Энхболд: "Хар хүн" Өгүүллэг
Лхагва, 2023.01.04
· Сааюугийн Баттулга : ТЭНГЭР ҮР
· Эрдэнэ-Очирын Ганболд : АЛГЫН ЧИНЭЭХЭН ГАЗАР
· Долгорын ЦЭНДЖАВ : “ЦАГААН НОХОЙ”
· Ням-Очирын Баасанжав : АЛТАН ЗУУЗАЙ
· Лхагвагийн Дайриймаа : ГАР ХӨРӨӨ
· Наваанжамбын Мөнхсайхан ДАРДАС
· Битогтохын Цогнэмэх Ай, Сүнжидмаа минь ээ, хө!
· Баянмөнхийн Цоожчулуунцэцэг : ХИШИГ
· А.Ивээл : БУЙД СУМЫН НААДАМ
· Х.Эрдэнэцэцэг : ГЭРЭЛТЭГЧ ХУЛС МОД
Даваа, 2022.11.28
· Д.Галсансүх : ХЯТАД СУРГУУЛЬ
Баасан, 2022.11.25
· Д.Галсансүх : СЭТГЭЛЗҮЙН ТУУРИУД Ц. Буянзаяа-д
· М.Амархүү: УРГИЙН МОД
Пүрэв, 2022.11.24
· До. Болдхуяг : ХААНЫ САНААШРАЛ (Монологи)
· Чингис хааны алтан сургаалиас
Мягмар, 2022.11.22
· ЗАЛУУ НАСНЫ АЛДАА

Та сараа сонгоно уу


Санал хүсэлт

Нэр:

Э-шуудан:

Санал хүсэлт:



Хажууд нь хүмүүн мишээн гэрэлтэхэд Халиун дэлбээгээ дэлгэн баярладаг Инээхийг хүртэл эсэндээ мэдрэх Ижий сүнстэй Сарнай цэцэг
© Copyright 2005-2024 Biirbeh.MN.
     All rights reserved.
By Bataka
Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.
Утас : 976-99076364
И-мэйл :info@biirbeh.mn