Нүүр Гишүүн Шүлэг Өгүүллэг Сургамж Зөвлөгөө Зургийн цомог Холбоо барих
 

Сайтын мэдээлэл ...
Facebook
Twitter
RSS2

Mail : info@biirbeh.mn
Mobile : 9907-6364

Нэрээр
  ''Өврийн дэвтэр'' яруу найргийн реалити шоу  
  4-н мөртүүд  
  Sienna  
  Window of Mongolian poetry  
  Youtube  
  Агиймаа Э  
  Алтангадас  
  Алтанхундага А  
  Амарбаяр М  
  Амарсайхан A  
  Амарсанаа Б  
  Амор Хайям  
  Ардын аман зохиол  
  Ариун-Эрдэнэ Б  
  Ариунболд Энх-Амгалан  
  Афоризм  
  Аюурзана Г  
  Бавуудорж Ц  
  Багабанди Н  
  Бадарч П  
  Базардэрэг Н  
  Байгалмаа А  
  Батзаяа Б  
  Батзүл Д  
  Батнайдвар М  
  Батнайрамдал П  
  Батнасан Лу  
  Батрэгзэдмаа Б  
  Баттуяа Ц  
  Батцэцэг Ш  
  Баяр ёслол хурим найр  
  Бодрол  
  Болдхуяг Д  
  Болор-эрдэнэ Х  
  Болормаа Б  
  Болормаа Х  
  Бум-Эрдэнэ Түмэнбаяр  
  Бум-Эрдэнэ Э  
  Бусад  
  Буянзаяа Ц  
  Буянцогт C  
  Буянцогт /Цахарын/ С  
  Бямбаа Жигжид  
  Бямбажаргал Ц  
  Бүжинлхам Эрдэнэбаатар  
  Гадаадын уран зохиол  
  Галсансүх Б  
  Ганзориг Б  
  Ганзориг Батсүх  
  Гэсэр  
  Гүрбазар Ш  
  Дагмидмаа Ч  
  Далай ламын айлдвар  
  Дамдинсүрэн Цэнд  
  Дашбалбар О  
  Дениска Михайлов  
  Дорж Зундуй  
  Дорж Б  
  Доржсэмбэ Ц  
  Дулмаа Ш  
  Дууны үг  
  Дэлгэрмаа Ц  
  Дэлхийн уран зохиол  
  Ерөөл, Магтаал  
  Жамбалгарав Ц  
  Зохиолчдын намтар  
  Зүйр цэцэн үг  
  Ичинхорлоо Б  
  Кана Б  
  Лодойдамба Ч  
  Лочин Соном  
  Лхагва Ж  
  Лхагвасүрэн Б  
  Лхамноржмаа Ш  
  Монгол Улсаа хөгжүүлье  
  Монголын өгүүллэгийн цоморлиг 2003  
  Мэдээ, мэдээлэл  
  Мөнх-Өлзий Б  
  Мөнхбат Ж  
  Мөнхсайхан Н  
  Мөнхтуяа А  
  Мөнхцэцэг Г  
  Мөнхчимэг А  
  Намдаг Д  
  Намсрай Д  
  Нацагдорж Д  
  Номин Г  
  Номинчимэг У  
  Нямсүрэн Д  
  Оюун-Эрдэнэ Н  
  Оюундэлгэр Д  
  Пүрэв Санж  
  Пүрэвдорж Д  
  Пүрэвдорж Лувсан  
  Пүрэвсүрэн Соёрхын  
  Равжаа Д  
  Ринчен Б  
  Сумъяа Доржпалам  
  Сургамж  
  Сүглэгмаа Х  
  Сүрэнжав Шарав  
  Сүхбаатар Ширчин  
  Сүхзориг Г  
  Тайванжаргал Н  
  Төрбат Д  
  Урианхай Д  
  Уугансүх Б  
  Хасар Л  
  Хишигдорж Л  
  Ховд Их сургуулийн Утга зохиолын нэгдэл  
  Хулан Ц  
  Хүрэлбаатар Ү  
  Хүрэлсүх М  
  Хүүхдийн дуу  
  Цэемаа М  
  Цэцэнбилэг Д  
  Чойном Р  
  Чоно  
  Чулуунцэцэг Б  
  Шагж гэлэн  
  Шог өгүүллэг  
  Шүлэг  
  Шүүдэрцэцэг Б  
  Энхбат Балбар  
  Энхболд Энхбаатар  
  Энхболдбаатар Д  
  Энхтуяа Б  
  Энхтуяа /Эмүжин/ Р  
  Энэбиш Батсамбуу  
  Эрдэнэ С  
  Эрдэнэ-Очир Арлаан  
  Эрдэнэсолонго Б  
  Эрхэмцэцэг Ж  
  Явуухулан Б  
  Ярилцлага  
  Үлгэр  
  Үржинханд Э  
  Өвөр Монголын яруу найраг  
  Өгүүллэг  
  Өлзийтөгс Л  
  Өөрийгөө ялах нь  

Ангилал
  Article1  
  Шүлэг  
  Өгүүллэг  
  Найраглал  
  Афоризм  
  Богино өгү  
  Роман, тууж  
  Зүйр цэцэн  
  Үлгэр  
  Ертөнцийн  
  Ардын аман  
  Нийтлэл  
  Дууль  
  Сургамж  
  Зөвлөгөө  
  Мэдээ  
  Намтар  
  Ярилцлага  
  Ерөөл магтаал  
  Дууны үг  
  Ардын аман зохиол  
  Youtube  
  Дурсамж  
  Бусад  

Дэм дэмэндээ гэж
Та бүхнийг бидэнд туславал бид баярлах болно.
$



 

Өгүүллэг 		 Өгүүллэг: Болжмор : Үйл үйлээ дагаад...үргэлжлэл 4
Оруулсан admin on 2008-04-30 22:27:30 (6273 уншсан)

Байгууллагынхаа шинэ жилийн баярыг тарчихаад Батзориг,Зулааг хүргэж өгөхөөр хамт явлаа. Батзориг жаахан халсан зоригондоо Зулаагын гараас нь хөтлөн
-Зулаа би чамд их сайн болжээ. Би чамайг дандаа боддог. Надад их хэцүү байна гээд санаа алдав. Зулаа түүний өөдөөс харан нүдээ хурдан хурдан цавчилан
-Би ч гэсэн.... гээд хэсэг чимээгүй байснаа. Чамайг манай ажлынхан....гээд түгдэрсэнээ эхнэртэй...өөрөөсөө нилээн хэд эгч хүүхэнтэй хамт амьдардаг гэх юм хэмээн хэлэв. Батзориг сандран -Ү..үгүй ээ...тэр эгч надад тусалдаг манай ээж,аавыг ч таньдаг зүгээр л сайн эгч, бид хоёрын хооронд өөр юу ч байхгүй хэмээн анх удаагаа худлаа ярьлаа.
Тэд ийнхүү элдэвйг ярин явсаар Зулаагын гэрийн гадаа ирчихсэн байв. Зулаа баяртай гээд гарыг нь тавин эргэтэл Батзориг түүнийг татан биедээ наагаад
Зулаа минь дээ,миний жаахан Зулаа минь гээд үсийг нь илсэнээ уруул дээр нь зориг гарган үнслээ. Хэр удаан ингэж зогссоныг мэдэхгүй нэг хүн хоолойгоо засах чимээнээр харвал Зулаагын аав нь хашааныхаа үүдэнд зогсож байлаа. Хоёул сандран Зулаа ч гэрлүүгээ гүйн орлоо.
Зулаа орондоо ороод хэвтэл хээрийн салхинаас өөр зүйл амталж үзээгүй уруул нь анх удаа тэр тусмаа битүүхэн харж явдаг хүндээ үнсүүлхэд үнэхээрийн сайхан байлаа. Тэрээр буруу харж хэвтэн одоог болтол чимчигнэн буй уруулаа гараараа зөөлөн илэн нойр нь хулжин элдэв мөрөөдөлд дарагдан хэвтэнэ.
Харин Батзоригт тэр л ганцхан үнсэлт нь Янжмаатай олон шөнө амрагласанаас хамаагүй илүү сэрэл мэдрэмж төрүүлэв. Гэвч тэрээр Зулаад худлаа хэлсэндээ гэмшин яахаа шийдэж ядан гэрийн зүг алхлаа.
Батзориг,Зулаа хоёр тэр бүр бусад залуус шиг бие биедээ хайрын үг хэлээд байдаггүй ч хэмжээлишгүй тэр л их хайраар бие биенээ ширтэнэ. Батзориг ажил дээрээ л байх дуртай байдаг болов. Тэрээр Янжмаагаас тийм ч их ёс бус юм хийж байна гэж боддогүй байлаа. Янжмаа эгч ухаантай юм чинь намайг хэлэхээр ойлгох байхаа хэмээн бодно.
Нэгэн орой Батзориг сурсанаараа хичээлээ тараад Зулаагынхруу явлаа.
Зулаа аав нь ажилдаа явчихсан дүү нь Нэргүй эгчийнд хүүхэдтэй нь контор тоглож хонъё гэж гуйгаад явчихсан. Тэрээр Батзоригийг ирнэ хэмээн мэдэж байсан учраас яагаад ч юм гэгэлзэн байн байн цагаа харна. Гараа гарган сайхан цуйван хийчихээд хүлээн сууж байтал яг л цагтаа хашааны хаалга нүдлээ. Зулаа болзоонд яарч буй залуу бүсгүйн сэтгэлээр гэгэлзэн очиж хаалгаа онгойлгож өглөө. Тэр хоёр тэрүүхэндээ ойр зуурын юм ярилцан хооллоо.
-Аав,Болд хоёр чинь хаачаа вэ
-Аав өнөөдөр ээлжтэй,Болд Нэргүй эгчийнд хүүхэдтэй нь тоглож хонъё гэж гуйгаад тэгээд л ганцаараа....гэснээ гэнэт санаа нь зовон цай нэмэх үү хэмээн асуув. Тэр хоёр хэн хэн нь юу ч хэлээгүй ч хоёр биенээ хүсэмжилсэн нүдээр битүүхэн ширтэцгээв.
-Чи тэгээд ганцаараа айхгүй юу хө хэмээн хөлсөө арчингаа Батзориг асуув.
-Үгүй ээ юундаа айхав. Хамар айлд хүнтэй байхад хэмээн хөөрхөн нүдээ эргэлдүүлэн инээлээ.
Батзориг яагаад ч юм хоргодоод болсонгүй. Зулаа ч одоо яв гэсэнгүй. Батзориг дотороо элдэвийг бодон сууснаа Зулаагаас санаа зовон бие засчихаад ирье хэмээн хэлээд гарлаа.
Тэнгэрт одод түгэн,хаварын салхи цээж нэвт сийгүүлнэ. Бодож,бодож за заавал ярих албатай ч биш. Тэгээд ч хайртай хүүхнээ яаж ганцааранг нь орхиод явхав. Зулаа яв гэхгүй бол хоноод явнаа хэмээн шийдээд буцаж гэрт орон хонохоор болсоноо мэдэгдэх гэсэн мэт гуталаа тайлан хөлөө жийн суулаа.

Тэр л шөнө Зулаа эр нөхөрт гарталаа хүн хүргэхгүй хэмээн хадгалж байсан онгон ариун биеэ яагаад ч юм Батзоригт өгмөөр санагдана нас бие гүйцсэн бүсгүй хүмүүний нэгэн мэдрэмжид хөтлөгдөв. Батзориг Зулаагаа хайрлан хатуухан ч хүрч зүрхэлэмгүй санагдана. Зулаа энэ бие минь чамд л зориулагдаж хадгалагдаж байсан юм байна...одоо эзэн нь өөрөө мэдэг гэсэн шиг зөнд нь орхин Батзоригт уусан шингэлээ. Тэр хоёрын энэхүү анхны учралын жаргалыг тэр хоёроос өөр хэн мэднэ.
Батзориг ч үүнээс хойш боломж гарвал Зулаагынхруу гүйх болж харин дахиж хонож чадахгүй л байлаа.
****

Янжмаа сүүлийн үед Батзориг өөрчлөгдөөд байгааг бүсгүй хүний совин,эмч хүний туршлагаараа мэдрээд байв. Одоо ч ирээд бараг 2 жил боллоо. Ажил хийж гадуур дотуур явж байгаа хүн эмэгтэй хүнтэй танилцахгүй байна гэж байхгүй дээ. Ямар ч байсан эхлээд нарийн учрыг нь олох хэрэгтэй. Хэрвээ уурлаж байж элдэв янз болбол гараад явахад тосоод авах хүнтэй болсон юм шиг байна. Тэгэхээр Янжмаа минь зөөлөн нь хатуугаа дийлдэг гэдэг үг байдаг даа. За яахав ээ...чи ч миний гараас ч тийм амар мултарахгүй байхаа. Анх ямар юм ирж байлаа. Хүний тусыг ойлгохгүй хүн....яахав ингэж байгаад би чамд энэ бүхнийхээ хариуг нэг л өдөр мэдрүүлэх болно....уг нь ч одоо хэн ч харсан хөдөөний хүн гэж гаднаасаа харагдахгүй болсон хүн. Эсвэл би хэтэрхий хар санаад байна уу. Одоо сургуулиа төгсөх гээд хичээл ихтэй нөгөө хэн ч билээ ахдаа туслаад явж байгаа нь үнэнч байж мэдэх л юм. Гэхдээ арван жил төгсөж байж....юун сүртэй хонон өнжин бэлддэг юм хэмээн элдэвийг бодох болов.
Батзориг тэр нэг өдөр Зулаагынд хоносноо маргааш нь Янжмааг шалаад байхаар гэнэт Насан ахынд хоносон хэмээн хэлж аргалж билээ.
Янжмаа маргаашнаас нь Батзоригыг нууцаар мөрдүүлж эхэллээ. Хөлсөлсөн мөрдөгчийн авсан зурагуудыг хараад нүдэндээ итгэсэнгүй. Жижигхэн бор охиныг хайрлан харж байгаа нүдийг хараад тэр яг галзуурах дөхөж байв. Би ингэхэд Батзоригт хайртай юу эсвэл зүгээр дасаа юу хэмээн өөрөөсөө асуулаа. Яаж ч бодсон түүний хувьд энэ нь ялгаагүй санагдана. Ямарч байсан хүний тусыг мэддэгүй энэ залууг ингээд зүгээр орхиж болохгүй хэмээн бодол боллоо.

Зулаа хоолоо хийхээр хууртал гэнэт дотор нь эвгүй оргиод гарч гүйлээ. Тэгээд орох гэтэл Батзориг гаднаас ороод ирэв. Хоёул гэрт орон хоолны хордлого авсан шиг байна хэмээн ярилцаж байтал гаднаас Нэргүй эгч нь ороод ирэв. Батзориг,Нэргүйтэй анх нүүр тулж байгаадаа сандран сайн байна уу та хэмээн мэндлээд доошоо харлаа. Нэргүй Зулаагаас нэг юм асуугаад гарах гэтэл Зулаа огиулан дахиад л гараад гүйлээ. Нэргүй нухацтай гэгч нь Батзориг луу харсанаа буцан суув. Гэтэл ч Зулаа гаднаас орж ирээд
-Баларсан юм хоолны хордлого авчихаж гэтэл Батзориг өдрийн идсэн хуушуураас боллов уу хэмээн асуув. Нэргүй юу ч ярилгүй хэсэг харж сууснаа гарлаа. Нэргүй Батзоригын явахыг харж байгаад орж ирэн:
-За охин минь энэ найз залуу чинь үү хэмээхэд ичисхийн толгой дохьлоо. Нэргүй үргэлжлүүлэн за маргааш хоёулаа эмнэлэг явнаа. Чи жирэмсэн болсон юм шиг байна гэхэд Зулаа
-Юу,яанаа үгүй баймаар юм....үнэн үү ...гэснээ өөрийн мэдэлгүй инээмсэглэв.
-Эгч нь бас ч гэж хэдэн юм унагасаных гадарлах байхаа.Өглөө ажлаа зохицуулчихаад хүрээд ир би номер аваад хүлээж байя хэмээн хэлээ.
Зулаа Нэргүйг гаргачихаад яагаад ч юм өөртөө итгэж ядан гэдэсээ илсэнээ толины өмнө цамцаа сөхөн нуруугаа үүрэн хэсэг зогссоноо инээд алдан мараашыг тэсч ядан хүлээн ойр зуурын юм хийн унтахаар хэвтлээ.

Батзориг гэртээ иртэл Янжмаа байдгаараа гоёчихсон урьд урьдахаасаа сайхан ааштай угтлаа. Тэгсэнээ за өвгөөн хувцасаа сольчих. Өнөөдөр манай найзын төрсөн өдөр гээд Улаанбаатарт урьсан. Би чамайг хүлээсээр байтал оройтчихлоо хэмээн найр тавин хэлээд өөрөө өмсөх хувцасыг нь сонгож өглөө.
Тансаг зассан ширээн дээр дандаа Янжмаагын голдуу үеийнхэн сууна. Бүгд л том том эмч нар,эсвэл эрүүл мэндийн яаманд ажилладаг зэрэг мундаг хүмүүс байлаа. Батзориг үнэндээ тэдний ярианаас нэг ч үг ойлгосонгүй. Дэмий л Зулаагаа бодон шар айраг балган суутал Болороо хэмээх анх хөдөө гэрт нь Янжмаа нарын хамт очиж байсан жижигхэн цагаан хүүхэн санаа нь зовон энд нэг өөр мэргэжилийн хүнд бидний яриа сонин биш байх шиг байнаа. Бүгдээрээ өнөөдөр амралтын өдөр байна нэг удаа ажил ярихаа болъё л доо хэмээхэд бүгд зөвшөөрлөө.
Гэтэл тэндээс нэг нь манай Янжмаа нээрээ сэргэлээн. Байж байж байгаад нялх ногоо зулгаачихдаг хэмээн хэлэхэд бүгд инээлдлээ. Тэгээд жаахан марзан юм ярин хөгжилдөцгөөв. Батзориг Янжмаагын чихэнд б..би хариад байж байя,чи найзуудтайгаа жаахан сууж байгаад ирэх үү хэмээн асуув. Янжмаа юу ч дуугарсангүй хэсэг сууж байснаа за сайхан байлаа. Бид хоёр одоо харъя даа хэмээн босоход. Түрүүний залуу аргагүй л шинэхэн дээрээ байна даа. Анхандаа тэгдэг юмаа хамаг цагаа биендээ зарцуулах гээд гэхэд бүгд инээлдлээ.
Янжмаа замын турш юу ч дуугарсангүй. Тэр хоёр гэртээ ороод энэ удаа өөр өөрсдийн өрөөнд унтацгаалаа. Янжмаа орондоо орон элдэвээр тэлчилсээр нэгэн санаа олон маргаашаас эхэлж хөөцөлдөхөөр болон бага зэрэг ч болов санаа нь амран дугхийлээ.

Батзориг ажилдаа яарсаар иртэл Зулаа харагдахгүй байв. Тэрээр гайхан асуутал үдээс өмнө чөлөө авсан хэмээв. Цайны цагийн дараа Зулаа Батзоригт хоол барьсаар ирлээ. Тэгээд хоолож байгааг нь харан сууж байснаа Зоригоо....гээд хөөрхөн хацараа хонхойлгон инээснээ
-Чи аав болох нь хэмээн хэлэв...
-Ю...юу хэмээн идэж байсан будаатай хуурганыхаа будааг үсчүүлэн асуув.
-Би сая эмнэлэг яваад ирсэн. Би жирэмсэн болчихож гэхэд Батзориг
-Ю...юу тийм юм байж болохгүй ш дээ. Чи яагаад надаар тоглоод байгаа юм бэ? Б...би хэзээ ч хүүхэдтэй болохгүй....чи худлаа ярьж байна гэв. Зулаа өөдөөс нь нэг том харсанаа нүднээсээ том том нулимас дуслуулан гүйн гарлаа.


( Сэтгэгдэл бичих? | Өгүүллэг | Оноо: 0/0 | Өгүүллэг )




Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.



Уншигчдын оруулсан сэтгэгд манай сайт хариуцлага хүлээхгүй болохыг анхаарна уу.
Санал сэтгэгдэл

 
Санал асуулга
Та онлайн номын дэлгүүрээр хэр их үйлчлүүлэх вэ ?
Байнга
Нилээд
Хааяа
Цөөн
Үгүй
Санал асуулгын дүнг үзэх

Ном

Шуурайн Солонго: Гималай

Шуурайн Солонго: ТООРОЛЖИН

Ш.Сундуйжав : Үүр цайж байна

Э.Үржинханд : Хос ном мэндэллээ

Б.Болдсүх : Таг мартсан тангараг

Ч.Дагмидмаа


Санал асуулга
Хэрэглэгчийн нэр

Нууц үг

Та манай гишүүн болохыг хүсвэл энд дарна уу.

t
Одоо онлайнд 356 зочин 0 гишүүн байна.


Мэдээлэл оруулах

Та бүхэн өөрсдөө шүлэг, өгүүлэл оруулахыг хүсвэл энд дарж нэмж болно.

Та монгол гарын драйвэр ашиглан бичээрэй. Оруулсан мэдээллийг админ үзээд идэвхжүүлнэ.

Санал хүсэлтээ илгээх
Хайлт


Зургийн цомог

Должин : Зам зуур
zam-006.JPG
Хэмжээс: 600x450 73k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 4877

Ёл хад
YolHad_13.JPG
Хэмжээс: 700x525 92k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 3882


art_17.jpg
Хэмжээс: 600x456 112k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 4615


Агуулга
Лхагва, 2023.10.18
· Т.Дарханхөвсгөл : Бидний намар
· А.Сүглэгмаа : Навчисын шуурганаар
· Ц.АВИРМЭД : ТЭР НАМАР
· Д.Бямбажав : НАМАР
Ням, 2015.10.25
· Зундуйн Дорж
Бямба, 2023.10.14
· Зундуйн ДОРЖ : Өглөө болгон эрт босч
· Батсайхан Баттөгс : Миний нутгийн намар
Мягмар, 2023.09.12
· Ц.Бавуудорж : МЭДРЭМЖИЙН ТУХАЙ ШҮЛЭГ
· Ц.Бавуудорж : ИТГЭЛ
· Ц.Бавуудорж : ТОМЪЁО
· Ц.Бавуудорж : НАМРЫН ӨВСӨН ДУНД
· Ю.БАЯН-ОЧИР : МАШИН
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЦЭН ТОГОРУУ
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЖАРГАЛ НЬ ТЭР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨНӨӨДӨР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : Миний ертөнц
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨМГӨӨЛХҮЙ
· Ю.Баян-очир : Мод
Мягмар, 2023.08.22
· Б.Болормаа : Намайг явсны маргааш
Даваа, 2023.05.15
· П.Бадарч : Нулимст борхон болжмор
Ням, 2023.02.19
· Цагаан сар – Хүүхдийн үг, шүлэг Хүүхдүүд:
Даваа, 2023.02.20
· Цагаан сарын мэндчилгээний үгс
· Цагаан сарын мэндчилгээний үгс
Мягмар, 2023.01.24
· Д.Энхболд: "Хар хүн" Өгүүллэг
Лхагва, 2023.01.04
· Сааюугийн Баттулга : ТЭНГЭР ҮР
· Эрдэнэ-Очирын Ганболд : АЛГЫН ЧИНЭЭХЭН ГАЗАР
· Долгорын ЦЭНДЖАВ : “ЦАГААН НОХОЙ”
· Ням-Очирын Баасанжав : АЛТАН ЗУУЗАЙ
· Лхагвагийн Дайриймаа : ГАР ХӨРӨӨ
· Наваанжамбын Мөнхсайхан ДАРДАС
· Битогтохын Цогнэмэх Ай, Сүнжидмаа минь ээ, хө!
· Баянмөнхийн Цоожчулуунцэцэг : ХИШИГ
· А.Ивээл : БУЙД СУМЫН НААДАМ
· Х.Эрдэнэцэцэг : ГЭРЭЛТЭГЧ ХУЛС МОД
Даваа, 2022.11.28
· Д.Галсансүх : ХЯТАД СУРГУУЛЬ
Баасан, 2022.11.25
· Д.Галсансүх : СЭТГЭЛЗҮЙН ТУУРИУД Ц. Буянзаяа-д
· М.Амархүү: УРГИЙН МОД
Пүрэв, 2022.11.24
· До. Болдхуяг : ХААНЫ САНААШРАЛ (Монологи)
· Чингис хааны алтан сургаалиас
Мягмар, 2022.11.22
· ЗАЛУУ НАСНЫ АЛДАА

Та сараа сонгоно уу


Санал хүсэлт

Нэр:

Э-шуудан:

Санал хүсэлт:



Хажууд нь хүмүүн мишээн гэрэлтэхэд Халиун дэлбээгээ дэлгэн баярладаг Инээхийг хүртэл эсэндээ мэдрэх Ижий сүнстэй Сарнай цэцэг
© Copyright 2005-2024 Biirbeh.MN.
     All rights reserved.
By Bataka
Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.
Утас : 976-99076364
И-мэйл :info@biirbeh.mn